Godnatt

Ja jag vet att det inte är ovanligt att jag är vaken den här tiden på dygnet, men om man räknar bort gårdagen så var det faktiskt väldigt länge sen sist :)

Dagen började med att jag åkte med Jonas in till stan och då han började jobba så for jag till Lisse och väntade på att hon skulle göra sig klar och sen for vi upp på stan. Jag bokade klipptid på klipp1 (2/2 kl 14) och så kollade vi lite på stan, jag köpte en gullig tunika för 49 kr och jag tog på mig den på en gång eftersom att tröjan som jag hade på mig var så fruktansvärt varm. Efter våran lilla shoppingrunda så for vi hem till Lisse och hon lagade mat, det blev fläskfile, potatisgratäng och en jättegod sås. Då vi satt och åt så tappade Lisse en köttbit i hennes sås så att det sa *splasch* och så var min nya (vita) tunika fläckig på bröstet. Efter vi hade ätit så for jag iväg på Ica Maxi för att storhandla (hade 1 1/2 A4 full med saker som behövdes) och jag sprang omkring där inne i en och en halv timme typ. 7 påsar senare och ytterligare ett par fläckar på min nya fina tunika så for jag till mamma. Hon var inte vaken då jag kom så jag plockade in mina varor i kylen och sen städade jag lite i köket och sen då Jonas var färdig så packade jag ner varorna i påsarna igen och for och hämtade han och sen for vi hem :)

Varför är jag fortfarande vaken? Jo, jag har packat in allt i kylen och jag har fördelat allt i mindre påsar och jag har sorterat matlistan efter bf datumen på en del varor och sen så har jag startat en tvätt (med min nya tunika i såklart) och så har jag eldat. Nu tänkte jag ge upp och imorgon är det en ny dag, börjar jobba 16.30 och då jag slutar på torsdagmorgon så har jag helg.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0