Länge sen sist..

Jag har inte riktigt haft tid att blogga på den sista tiden men jag ska försöka ändra på det :) Den här veckan så har jag jobbat måndag, tisdag dagtur och så har jag en övernattning imorron och sen är jag ledig i helgen. Jag har varit helt slut efter jobbet så därför har det inte blivit nåt bloggande. Idag så slutade jag 16.30 och då for jag hem och kastade i mig middagen och sen for jag vidare till stan och gjorde bort en del ärenden och så var jag på Ica maxi och handlade inför ett uppdrag som ska slutföras på fredag. Jag ska nämligen göra två smörgåstårtor så det behövs ju en del grejer till det, men nu är ALLT handlat och det känns väldigt bra..

Då jag hade handlat allt så tänkte jag mig för innan jag packade in varorna i bilen. Jag brukar lyckas tänka fel varje gång jag är ensam och handlar och ha alla påsar på vänster sida eftersom att det är närmast förardörren, men det som blir fel då är att då jag ska in i garaget så blir det väldigt litet utrymme just på den sidan. Iallafall så tänkte jag till ordentligt den här gången och ställde allt på den högra sidan och då jag kom hem och hade parkerat bilen och skulle börja bära in mina varor så gick inte dörren att få upp. Den var fortfarande låst även om resten av bilen inte var det och jag försökte flera gånger att låsa och låsa upp men det gick fortfarande inte.. suck! När jag för en gångs skull tänker så fungerar det inte.. Fick klämma mig in på den andra sidan och försöka lyfta påsarna från golvet (i jävligt fel vinkel) och tillslut så gick det :) sen så skulle jag gå två gånger och tänkte mig inte för (igen) och tog lite allt möjligt och bland dom påsarna fanns ett par hundben till Sita. Ställde påsarna på golvet i hallen och gick ut till bilen igen för att hämta resten och då jag nästan hade fått ut allt så kom jag på att påsen med benen var inne och Sita var troligtvis i samma rum.. Rusade in och fick se Sita stå och lukta ordentligt på påsen och så gick jag dit och skulle lyfta upp den och då var den full i dreggel.. Efter det så hade jag en hund bakom mig vart jag än gick..

Kände mig så sugen på att vara lite huslig idag eftersom att jag inte har haft tid eller ork till det tidigare i veckan så då jag kom hem (21.45) så började jag göra matlådor. Gjorde lite chili con carne som ska svalna nu och sen packas så att vi har mat att ha på jobbet.

Nä, nu ska jag städa undan lite och sen ska jag kolla på greys.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0