15/3-10

Idag skulle min pappa ha fyllt 61 år och det innebär att det är ett år sen vi förlovade oss : )


Pappa lärde mig mycket, han lärde mig att bli tjurskallig (nåt som jag har haft mycket nytta av) och han lärde mig att man ska inte ge upp så fort det blir motgångar utan att man ska kämpa så länge det finns nåt att kämpa för. Kommer ihåg första gången som jag skulle baka bullar hemma helt själv, han var lite negativ till min idé eftersom att jag inte hade bakat bullar förut så det sista han sa innan han for iväg med lastbilen var "Gör inte så många för dom kommer lix inte att gå äta". Jag gjorde bullar på en halvliter mjölk och jag plockade undan i köket för att det skulle vara fint då han kom hem. Då han smakade mina bullar så flinade han och sa "Jaha, vart har du köpt dom här då?" och sen sa han "Varför gjorde du så lite bullar?" då sa jag "För att jag för en gångs skull lyssnade på vad du sa" och han svarade "Det vet du ju att du inte ska göra" och så skrattade han. Han hade alltid nära till skrattet och det är ett skratt som jag saknar. Jag saknar så mycket med min pappa, allt som han gjorde och inte gjorde och allt hans tjat om att inte ge upp. Jag saknar att ha en pappa att ringa till bara för att småprata lite. Jag har lärt mig att tiden inte läker alla sår, det blir bara lättare att leva med den efter ett tag.


Nu till det positiva, det som jag inte saknar utan det som jag har. Jag har en underbar sambo, visserligen lite tjurskallig han också men vem är inte det? Jag har någon som ringer för att kolla vad jag gör och som alltid bryr sig om mig. Jag har någon att komma hem till eller någon att vänta på dom dagar som jag är hemma först. Jag har någon som uppskattar att jag finns och någon som älskar mig för den jag är. Jag har någon som ger mig kärlek varje dag och någon som har mitt hjärtar i sitt förvar. Jag har så mycket att vara glad för och idag känner jag mig extra glad. Idag är första årsdagen av våran förlovning och jag hoppas att vi får uppleva många fler tillsammans. Min prins nu och framöver.



Nu ska jag vila lite.
Hejsålänge

 




Kommentarer
Postat av: anette och dan

GRATTIS på 1-årsdagen. Vi önskar er många lyckliga år tillsammans.

2010-03-15 @ 15:23:54
Postat av: Gabbe

Grattis på dig kusinen! Kul att du är så kär å har de så bra än! Kram!

2010-03-15 @ 17:52:24
URL: http://gabbesandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0