Jag tar min roll på allvar..

Jag har inte legat på latsidan den här veckan. Jag tar min roll i köket på allvar (speciellt nu då vi har en diskmaskin.. Den här veckan så har jag gjort älgstek till middag, jag har bakat bullar (två gånger) och så har jag gjort egen köttsoppa för första gången så ja jag är nöjd med min insats.. Jag har säkert gjort nåt mer också men just nu står det still i min skalle. Tänkte att jag skulle lägga upp ett par bilder här och sen blir det sängen, ska ju upp klockan sex så det är bäst att passa på.

Var och lämnade lite bullar i Hjoggböle som tack för att vi fick låna bilen av dom och sen så skulle jag även hämta min hemnyckel som jag hade glömt i deras bil. När jag satt där så kände jag hur orken försvann och jag bestämde mig för att fara till stan och köpa bröd istället för att baka då jag kom hem, sagt och gjort.. For på Ok och köpte bröd och sen såg jag att Lisse jobbade på Krysset så jag for dit en sväng också. Hon frågade om jag kunde skjutsa hon hem och jag trodde att hon skulle långt, men det var bara 800 meter.. Men jag förstår att hon inte ville gå för det var inte varmt ute..

Här kommer lite bilder från dagens arbete i köket, dock är det inte jag som jag gjort sockerkakan.. Den kom till medan jag var i duschen : ) Kan ni gissa vem som är den skyldige?



Jonas sockerkaka : )

 


..men det var jag som gjorde köttsoppan.. (för första gången i mitt liv)

 


och så gjorde jag ett bullberg som jag gav bort till Håkan och Carola..

 

 

GODNATT


Kommentarer
Postat av: Lisette

Klart man itne ska gå hem när det är så kallt! :P

Men tack för skjutsen! :)

2010-01-22 @ 01:26:30
URL: http://betsky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0