Jag gör ett försök..

..till att skriva ett recept till Sussie :) Jag kan inte garantera att jag har kommit ihåg allt men jag försöker så gott jag kan.. Om jag har glömt nåt så säg till så kan jag ändra det lite senare.


Till den här maträtten så använde jag dessa saker






 

Hemkunskapsboken är min bästa vän i köket (när det gäller matlagning), där finns typ allt som man behöver när det gäller grunder och sånt.

Iallafall så började jag med att starta ugnen (225 grader) och koka pasta till 4 personer, undertiden pastan kokade så hackade jag skinka och skivade tomater. När pastan var klar så blandade jag pasta, skinka och broccoli i en ugnsform och sen började jag med ostsåsen. Det här receptet använder jag alltid då jag ska göra gratäng men jag brukar alltid göra dubbel sats till att börja med och om jag tycker att det blir för lite kladd så gör jag en omgång till.


Ostsås
1 msk margarin
4 tsk vetemjöl
2 dl mjölk
1/2 dl riven ost
salt och peppar efter smak

Sen då ostsåsen är färdig så ska den ner i formen och jag brukar blanda runt med alla ingredienser så att det blir lika mycket kladd överallt. Sen så är det dags för det roligaste av allt, nämligen att dekorera och som ni såg så tog jag tomater och bacon och sen avslutade jag med att strö på lite ost (osten finns inte med på bilden). Iallfall så blev det en god blandning och hunden älskade det!




Kommentarer
Postat av: sussie

åh vad gullig du är, värsta jätteserriösa inlägget juh =)

2010-01-17 @ 15:07:28
URL: http://mittlivibild.blogspot.com
Postat av: Gabbe

Va kul med seriösa matinlägg...mera såna!! :D

Jag gillat att få insiration för att jag har så dålig fantasi sj...men ja ska prova ja med någon gång. Tack för recept! Kram

2010-05-11 @ 12:10:27
URL: http://gabbesandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0