Gott med bullar

Nu är älgsteken snart klar, eller om drygt en halvtimme eller nåt sånt så jag tänkte passa på att lägga ut lite bilder :) Jonas är inte hemma än men han kommer snart, han skulle köpa mjölk i burträsk så att vi kan fika senare.. Efter jag och Sita hade provsmakat lite bullar så var det 64 småbullar och två längder och jag tror att det är rekord för mig.. Jag brukar alltid göra så stora bullar så att det inte blir mer än 50 st (står att det ska bli ca 98). Varje gång jag bakar bullar så börjar jag tänka på den gången då Jenny var hemma hos oss några veckor efter hennes första bok hade kommit ut. Tv skulle komma till oss i Finnäs och göra ett repotage om Jenny så hon ville att jag skulle baka bullar och det sista hon sa va "Dom ska vara jättestora!".. Sagt och gjort.. Jag bakade på 1 liter mjölk (det som ska bli ca 98 bullar) och jag gjorde 16 bullar.. Ni kanske kan gissa storleken.. Haha, det är ett av mina roligaste bakminnen :)

 

 

 

Nu komme Jonas hem så nu ska jag gå ner och fixa klart med maten...

 

 


Kommentarer
Postat av: anette och dan

Fina bullar och steken blev säkert jättegod !

Spara någon bulle till oss.

2010-01-19 @ 17:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0