Hemma igen


Nu så är jag hemma igen, kom hem för ett tag sen men jag orkade inte sätta mig vid datorn förräns nu. Iallfall så var det mycket trevligt på syjuntan, inte så många som sydde nåt men roligt var det. Sen så tog jag och Sita en promenad och nu ligger hon och snarkar..
Jag skrev ju att jag skulle lägga ut receptet på pollymuffinsen som jag hittade på matklubben.se, så här kommer det..


Pollymuffins

Ingredienser2 ägg
2 dl socker
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
75 g flytande margarin eller smält smör
1 dl mjölk
Lite kakaopulver att pudra över
En påse Polly (stor eller liten beroende på hur mycket man äter under tiden man bakar)

Gör såhär:
Vispa ägg och socker pösigt, rör i de torra ingredienserna följt av smör och mjölk. Klicka ut hälften av smeten i formarna. Lägg 3-4 polly i varje form och täck sedan med resten av smeten. Grädda i mitten av ugnen på 200°C i 12 min. Gräddar man för länge finns risken att pollypralinerna smälter för mycket. När muffinsen svalnat, pudra över lite kakao.

Om man vill kan man även ha i 3-4 msk kakao i smeten, eller annan smaksättning, t ex kokosflinor, citronskal mm.

Jag gjorde dubbel sats eftersom att jag ville att dom skulle bli jättestora, så det blev inte så många. Men ett tips är att göra dom i vanliga formar och inte i stora eftersom att pollyn lätt blir bränd annars och så blir det ju fler istället :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0