Grädda!

Jag är nu inne på den sista delen av bakningen. Brödet håller nämligen på att gräddas. Degen var jättelätt att göra och det gick fort, det enda som tog tid var jäsningen. Sammanlagt 70 minuter ska den jäsa och själva bakandet tog nog inte ens 5 minuter. Jag kommer inte orka hålla mig vaken så pass länge så jag hinner smaka av brödet, men jag tror nog att det går äta, annars lär jag ju höra det sen då jag väl vaknar. Jag har skaffat mig en till blogg förresten, en bak-blogg där jag enbart kommer att skriva om bakning :) Skriver den adressen lite senare då jag har kommit igång med den andra bloggen. Nu ska jag ner och kolla till brödet och sen ska jag lägga mig och sova. Hmmm, funderar på om brödet gräddas fortare om jag skriver grädda tio gånger?! Grädda, grädda, grädda, grädda, grädda.. Nä nu orkar jag inte skriva grädda en gång till..

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0