Marley och jag..

..måste vara den bästa boken i världen, shit vad jag älskar den boken och aldrig förr har en bok fått mig att skratta så att tårarna rinner.. LÄS DEN! I början av boken då han hämtar Marley så fick jag mitt första skrattanfall, om ni läser detta så kanske ni kan förstå varför..

"I bilen gjorde jag ett mysigt bo åt honom av några badlakan och placerade honom i det på passagerarsätet. Men knappt hade jag hunnit nedför utfarten förrän han började slingra och vrida sig ut ur handdukarna. Gnyende kröp han på mage åt mitt håll över sätet. Vid mittkonsolen inträffade den första av oräkneliga besvärliga situationer som Marley skulle hamna  i under sitt liv. Där befann han sig med bakbenen hängande över passagerarsidan av konsolen och frambenen hängande över förarsidan. Mitt på hade hans mage strandat ordentligt på handbromsen. Hans små ben for åt alla håll och vispade i luften. Han vred på sig och gungade och guppade, men han satt fast som en lastbåt på ett sandrev. Jag lutade mig åt sidan och strök honom över ryggen med handen, något som bara gjorde honom ännu mer till sig och ledde till ett nytt febrilt krumbuktande. Bakbenen sökte desperat fäste på den mattbelagda upphöjningen mellan de två sätena. Långsamt började han vagga bakdelen i luften så att rumpan lyftes upp, upp, upp  alltmedan svansen viftade ursinnigt och tyngdlagen slutligen gjorde sitt. Han kanade huvudstupa ner på andra sidan av konsolen, gjorde en volt ner på golvet vid mina fötter och landade på rygg. Därifrån var det en snabb och enkel klättring upp i mitt knä."

 

Nu ska jag gå ner till köket och fortsätta mitt diskande, tyckte att jag var värd en liten bloggpaus och nu har jag haft den så nu är det bara att sätta igång igen. Men först måste jag nog ut med Sita så att hon får lätta på trycket lite, hon tittade på mig med sina vackra hundögon när jag gick förbi och då sa jag "Jag ska bara blogga klart och sen ska du få gå ut" då la hon ner huvudet igen och suckade, så nu är det nog bäst att jag håller mitt löfte..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0