Renar i massor!

I morse då jag kom från jobbet så såg jag att det var massor med renar hos grannarna och då jag kom hem och gick ut med Sita så kanske ni kan gissa vart hon ville? Jag hade inte så mycket att sätta emot men hon gav sig då renarna försvann, vi var långt därifrån och hon skällde inte ens utan dom sprang ändå..

Jag fick sova ganska mycket inatt men jag tror ändå att det blir en tidig kväll ikväll. Ska fara till Burträsk lite senare, det är dags för ett andra besök på folktandvården och så har äntligen mitt paket från Ellos kommit så jag ska hämta det oxå.

Förresten, det är bloggkrig nu! Jag kan ju inte vara sämre än min lillasyster på att uppdatera bloggen, så nu ska här skrivas tills fingrarna inte orkar mer..

Satt på jobbet igår och bläddrade lite i nya "Dassboken" och jag hittade många riktigt roliga saker.. Det som jag tycker är mest roligt är när barn säger saker om ett visst ämne..

  • Sambo och äktenskap är nästan detsamma, bortsett fram att det ena är något du måste och det andra är frivilligt. Siri 7 år.
  • En gynekolog är... en som inte vet så mycket om halsen på folk. Erland 6 år
  • Håret blir grått för att hjärncellerna skrumpnar ihop. Erland 6 år
  • Om man inte kan få barn så kan läkaren göra ett i ett provrör. Men de flesta barn är gjorda med vanliga rör. Fred 7 år
  • Om spermier från pappan inte träffar mammans ägg blir det bara en vanlig omelett av det. Mikael 6 år
  • Äldre kan inte få barn. Deras äggstockar har tagit slut och dessutom har mannen problem med protesen. Petter 9 år
  • Även om gamla tanter kan ha en väldigt stor anläggning är det helt slut på mjölkproduktionen. Håkan 7 år

Nån mer än jag som kan gissa ämnet? Älskar dassbokens humor, vissa historier är ju helt klockrena! Om jag orkar så kanske jag skriver ner nån här lite senare, måste ju som sagt uppdatera här lite oftare nu ; )

Nu ska jag gå en sväng med Sita och sen ska jag hoppa i duschen för att sedan bege mig till Burträsk!

Hejsålänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0