Gomorron!

Idag har jag lite saker som ska hinnas med innan det är dags för mig att jobba. Jag ska till tandläkaren och köpa lite saker till mina tänder, trodde att dom skulle ha samma sortiment på apoteket, men icke sa nicke.. Tänkte göra Sita lycklig så hon ska få följa med : )

Då jag skulle sova så hade jag tvn på och det var ett program om missbrukare av olika typer och deras väg till förbättring. Det var en  äldre kvinna som  var shoppingmissbrukare och det hon shoppade mest var botox och olika skönhetsoperationen och massvis med kläder. Hennes mamma sa "Jag tyckte att jag hade världens vackraste flicka, men nu verkar det som om jag har skapat ett monster". Jag tyckte att det var sorgligt att se vad olika beroenden kan göra med människor. En annan tjej som var 18 år var fast i metamfetaminträsket och hon var så arg på allt och alla, men så fort hennes farfar kom på besök så blev hon lugn och glad och gång på gång så lovade hon honom att sluta, men så fort han hade gått rusade hon inte på toan och sa "sorry grandpa" och så tog hon en spruta.  Hon lovade sig själv att varje spruta skulle bli den sista, men det blev aldrig så. Hon bllev ivägskickad på att behandlingshem och då man fick träffa henne fem månader senare så trodde man inte att det var samma person. Hon såg ut att leva, eller hon såg allafall levande ut. Jag tror att många människor börjar md droger för att dom tror att just dom inte har problem med att sluta, det är som om dom tror att dom inte kommer att bli beroende, men sen sitter dom där med sina droger och inget annat.. Usch det är så sorgligt.. Den som först uppfann eller upptäckte droger borde aldrig ha fått födas. Droger är USCH FY OCH BLÄ och jag vet med säkerhet att jag aldrig någonsin kommer att testa.

Nyss så ringde jag till kommun för att kolla varför dom släcker gatubelysningen klockan tio här då det är en så starkt trafikerad väg. Den första jag pratade med frågade lite och sen så sa hon att det var vägverket som hade ansvaret för våran väg och så gav hon mig ett telefonnummer som jag ringde.. Han som svarade lät lite irriterad och sen sa han att det är kommunen som har ansvaret för våran väg och många andra som dom säker att  dom inte har ansvaret för. Han sa att han får flera samtal i veckan från personer som först pratat med kommun och som fått samma information som jag. Alltså, kommunen verkar vara ganska delad i frågan om ansvar och det gör mig ännu irriterad. Jag ringde till kommun igen och den här gången fick jag prata med en som visste lite mer, hon skickade ett mail till den som har ansvaret och hon sa att dom skulle återkomma med svar senare..


Ja, jag tänkte börja med alla saker som jag ska hinna med innan det är dags för jobb så jag antar att det är bäst att sätta igång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0