Vad är det som händer?

Jag tog tydligen sovmorron idag också, men inte lika länge idag : ) Klockan tre ska vi vara i Bygdsiljum och spela brännboll och sen klockan sex ska vi äta middag i Bursiljum, det kan bli tight men det ska gå..

Måste bara berätta om igår. Som ni alla vet så kan jag ha lite problem med att hålla käften ibland och jag hade samma problem igår. Vi var inne på Shell i stan och före oss i kön stod en gubbe som jag tror var tysk (eller liknande). Iallafall så hade den här gubben tankat för ca 430 kr och han skulle betala i Euro, mn han och kassörskan hade komunikationsproblem, för hon pratade jättebra engelska men han förstod inte ett ord så när hon sa "i need more money" (han hade lagt fram 50 Euro) så stod han som ett frågetecken och kassörskan såg mer och mer villrådig ut, hon försökte med samma mening några gånger till och tillslut sa jag, "Säg hur mycket Euro han ska betala istället så kanske ha förstår", hon sa 60 och han la upp 10 Euro til och sen log han och sa thank you, sen sa han nåt obegripligt till mig och sen gick han.. Som sagt, jag har svårt att hålla käften ibland, men det behöver inte alltid vara negativt..

Nu ska vi snart börja bege oss mot bygdsiljum, men först måste jag se till att jag har allt som jag behöver för att vara bäst : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0