hemska tider..

Det är mer än två timmar sen jag lämnade Bursiljum och jag har inte fått nåt gjort här hemma. Jag försöker hitta ork till att diska, men jag vet inte vart orken har tagit vägen för hur mycket jag än letar så kan jag inte hitta den. Börjar som sagt jobba halv åtta imorron och är rejält slut efter helgen så det kan ju vara en bidragande orsak till att orken inte vill infinna sig..

Idag så mötte jag en ren som jag tror både var blind och döv. Han stod stilla mitt på vägen och jag stod still mitt framför han och tutade som en galning, men renen reagerade inte överhuvudtaget. Tillslut började renen röra sig mot plogkanten, men när han skulel runda bilen så stötte han i höften i hörnet på bilen (jag stod som sagt still) och då blev det liv i renen för han hoppade rakt upp och sprang i ilfart mot plogkanten och hoppade upp på den och sprang sen in i skogen. Jag tror han var döv och blind iallfall, men han kan ju bara ha varit en riktig tjurskalle också, vem vet?

Nu ska jag åtminstonde börja diska och sen blir det sängen, för nu känns det inte bra. Hoppas att det inte blir sämre under natten så att jag kan jobba imorron. NU ska jag sticka! BYE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0