Fisketävling : )

Igår så frågade Jonas om han trodde att det var många som skulle glömma bort att ställa om klockan och därför komma sent till fisketävligen, det höll på att bli vi men vi han vakna och fixa allt även om vi hade glömt ställa om klockorna. Det var jättetrevligt att sitta ute på isen och frysa arslet av sig samtidigt som fiskarna nappade på alla krokar utom min. Det var 25 startande och 10 stycken hade fått fisk. Jonas vann och jag kom 6:a så jag tycker att vi gjorde det bra ändå! Jonas fick en ganska stor sik och några mindre firrar och jag fick tre småsataaborrar.. Och eftersom att Jonas vann så måste vi delta nästa år också, han fick nämligen en vandringspokal som står på cdspelaren i vardagsrummet.

Nu sitter vi i Bursiljum och ska snart äta chokladkaka med Päron *mums* men först så ska jag nog titta klart på Lotta på bråkmakargatan..

Jonas har namnsdag idag så han ska få en stor kram sen. Han är en vinnare på många sätt idag : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0