Bullbak och brutna löften

Nu håller jag på att baka bullar samtidigt som vi har storstädat kylen och frysen och jag kan ju tala om för den som är intresserad att nu finns det plats för mer mat i både kyl och frys. Varför vi håller på så mycket just nu är nog för att vi väntar på att lakanet som vi trättar inte har torkat färdigt än. Idag har vi nämligen fått våran förlovningspresent ifrån Jonas föräldrar, det blev en jätteskön bäddmadrass (vi hade önskat oss en smo var "hel" istället för 2x90) så nu måste vi ju storstäda så att allt blir fint på en gång, jag passade på att tömma min garderob och vika om allt men än har vi mycket kvar innan vi är klara, var bara tvungen att ta en liten paus.

Som sagt så bakar jag bullar ikväll, eller från början så skulle jag göra en butterkaka, men då skulle bara halva jästen försvinna (anledningen till att jag skulle baka från första början var att jästen går ut om ett par dagar så jag ville använda den innan) så då gjorde jag en dubbel sats och gjorde några vanliga bullar också.

Jag lovade ju att jag skulle försöka skriva i min blogg minst två gånger per dag och det gick inte så länge innan det löftet var brutet. Vi var ju i stan idag och när vi kom hem så satte vi genast igång med städet och så, så bloggen blev framskjuten till nu (väntar på att butterkakan ska gräddas).

Imorron ska mitt beslut meddelas till chefen, så senare så kommer jag även att skriva här i min blogg om jag tog jobbet och anledningarna till varför jag tog det beslut jag tog. Har bestämt mig för hur jag ska göra iallafall så det är ju bra : )

Nu ska jag kolla till kakan och sen ska jag även krama min älskling för att han är så underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0