Lördag

Nu har jag kommit hem från jobbet trött och outvilad men jag orkar inte sova.. inte nu.. För nu ska jag duscha och fixa mig lite och sen ska jag sparka Jonas från sängen och sen ska vi till Bursiljum. Igår hann jag tyvärr inte skriva någon blogg innan jobbet, det blev lite brottomt och jag kan inte göra så mycket överhuvudtaget så det var ju inte bra. Mamma ringde och sa att Mathilda var jättelycklig över att få låna Kerstin och det tog inte många minuter innan Mathilda ringde och frågade hur länge hon fick låna bilen. Jag sa att vi inte hinner hämta den i helgen och det verkade hon nöjd över. Tro det eller ej, men nu har jag hittat en hund igen : )

Måste bara berätta om gårdagen. Jag skulle ju till Burträsk för att lämna igen tyget som jag lånade hos Helen i måndags. När jag kom dit så frågade hon vad Jonas hade tyckt om tyget och då sa jag som det var att han tyckte att det var för mörkt. Hon började ställa lite frågor om vart jag hade tänkt gardinerna osv och sen sa hon "Men herregud, det ska ju vara mörkt i sovrummet" och när jag sa att överkastet var i ungefär samma färg så letade hon reda på mer tyg  (samma tyg men i färdigklippta längder) och så sa hon åt mig att fara hem och prova att hänga upp dom som dom skulle hänga sen och att jag skulle hälsa Jonas att hon minsann var på min sida : ) hehe, så nu får vi se vad Jonas säger om dom får hänga där en liten stund (har inte hängt upp dom än, men jag ska göra det senare).

Nu ska jag väcka den sovande sambon och sen så blir det action!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0