Jag vet inte vad jag ska skriva..

..Men jag lovade Dan och Anette att jag skulle skriva ett långt inlägg så det kommer nog att ta ett tag innan jag är färdig, men det gör ingenting för just nu har jag hur mycket tid som helst eftersom att jag  väntar på Jonas.. Och alla vet ju hur det är när man väntar - jo, tiden går långsammare (om det nu är möjligt). Ögonen börjar närma sig stängningsdax nu och Jonas trodde att han var mer än en timme bort så jag kan ju nästan garantera att jag kommer att snarka när han kommer hem.

Ja, jag tänkte att jag skulle berätta lite om dagen som har varit och även om den har varit väldigt flängig (vart har jag inte varit idag?), så har den varit trevlig och jag har hunnit besöka många. Dessvärre blev det inte så långa besök, men jag har iallafall försökt!

Jag for till Norsjö när jag hade slutat jobba (eller ja, först så fräschade jag till mig lite) och så kom jag fram ca 30 minuter innan allt skulle börja, så jag kände mig lite som en vilsen höna men det löste sig till slut och jag måste säga att jag beundrar verkligen eleverna på Norsjö Gymnasium som står ut med rektorn, för om hon ens vore hälften  så intressant som hennes tal idag så skulle det fortfarande vara mer spännande med sömntabletter.. Hon malde på om samma saker som personen  innan hade pratat om och det var upprepningar på upprepningar och hon blev aldrig klar. Jag hörde hennes inledande ord "vi har samlats här idag.." och sen var det som om öronen valde att göra nåt annat ett tag.

Sen när jag var färdig på kyrkan så for jag till Finnäs och hälsade på och sen for jag på macken och köpte mig en mjukglass (Martha har dom bästa!) och sen for jag till stan för att titta på folket som skulle på balen. Det var hur mycket folk som helst och det var många fina klänningar, tänk om man hade gått på balen.. Vilken upplevelse det skulle ha varit, men som man brukar säga - "Det är lätt att vara efterklok"..

Jag börjar känna mig ganska hemma i min nya frisyr nu och jag tror att jag blir lite gladare varje gång jag tittar mig i spegeln. Jag som skulle lägga mig och sova tidigt  ikväll, men som vanligt så sprack dom planerna på grund av min dåliga tidsuppfattning. Jobb imorron sen är jag ledig till på måndag : )

Nu skulle jag blunda  men så kom jag på att jag hade glömt kolla mailen, 99 nya på en vecka och ändå är det inte många som vill mig nåt..

Jag längtar verkligen till midsommar och jag hoppas att vi hittar på nåt tillslut, jag har ju ordnat chaufför!


Nu ska jag sova även om Jonas fortfarande inte är hemma, men han har fått min tillåtelse att väcka mig för en kram så det ordnar sig ändå : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0