14 år till salu

Jag har läst en bok nu, en bok som jag inte kunde lägga ifrån mig när jag väl börjat. Boken hette "14år till salu" och handlar om en tjej som är 14 år och blir våldtagen av en kompis bror, han säger att det är hennes eget fel och det är så hon känner själv också. Hon börjar sälja sex men hon gör det inte för pengarna, hon gör det för att hon tycker att hon förtjänar att må dåligt. Jag kunde inte sluta läsa, men jag blev bara mer och mer förbannad ju mer jag läste. Att det finns personer som kan vara så brutala och att myndigheterna kan fatta såna knasiga beslut.


"Jag fick inte gråta. Han gjorde mig illa om jag grät.  - Var inte en sån lipsill, hade han sagt en gång. Så jag bet ihop.
Jag blundade hårt och hoppades att ögonfransarna skulle fläta ihop sig i varandra, klistra sig fast med tårarnas superlim så att jag aldrig behövde se igen. Smärtan var så skarp och plötslig att jag skrek rakt ut. En trasig glasflaska rakt upp i underlivet. Och så skrattade han"

Jag blev så arg när jag läste boken att jag inte kunde somna, men ilska är bra ibland för jag klarade att cykla hem från jobbet även om jag var döslut, ville bara komma hem så att jag fick äta lite och sen läsa mera : )

Nu ska jag göra nåt vettigt, eller nä jag ska banne mig inte göra nåt alls.
Hejsålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0