J*vla cykel ?

Idag så gjorde jag inte så mycket fram till middagen, gjorde egna köttbullar och dom blev jättegoda, vi bjöd även över Sigvard på middag och jag tror att han också gillade maten : ) Sen så fixade vi lite med bilarna, tvättade lite och så. Jonas gjorde även en sista koll på Kerstin, det är ju dags för besiktning imorron, hoppas att det går bra och att hon går igenom utan anmärkningar, ska ta med mig lillebror Kalle som moraliskt stöd (eller nåt).

Ikväll så tänkte jag vara lite nyttig och ta en runda med cykeln runt Andersvattnet (det blir en sträcka på ca 11km). Det gick jättebra första biten och jag kände mig glad över att jag äntligen hade tagit mig iväg, men efter tio minuter så kom jag på att klockan var efter halv elva, dom flesta låg och sov och när jag var liten så blev jag informerad om att björnarna kommer fram på kvällarna (om det stämmer eller inte vet  jag inte, men jag är iallafall björnrädd, nå jävulst), så jag tänkte att det var bäst att pinna på ordentligt. När jag kom till Söderby så gick cykels sönder, jag fixade det så gott jag kunde och cyklade vidare, hundra meter senare så fick jag laga igen och tog mig ner för en backe och sen var det kört, cykeln ville inte längre så jag bestämde mig för att gå dom sista 5 kilometrarna. Kunde inte riktigt koppla ifrån min björnrädsla, och jag ville ringa någon, så jag ringde Pelle och surrade lite. Sen kom jag hem och satte mig här, kollade på klockan och såg att cykelturen som skulle ta ca 50 minuter istället tög EN OCH EN HALV TIMME! Usch! Jag kommer att ha ont i rumpan imorron, men det får jag ta, dum som jag var och satte mig på sadeln även om jag visste att jag var otränad..

Aja, även den dålig motionsrunda är bra : )
Nu väntar sängen på mig och sen så är det en ny dag och besiktningsdags..

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0