Nu blev det monsterbak igen..

Ikväll har jag varit duktig.
Idag så tänkte jag baka kladdkaka, men jag kom på att jag ville göra chocolate chip cookies först. Så jag gjorde det och sen gjorde jag kladdkakan och sen åt vi middag. Sen så såg Jonas att smöret som jag brukar baka med snart nått sitt bäst-före-datum så jag tänkte att då kunde jag ju göra biskvier som jag så länge pratat om. Sagt och gjort, goda blev dom iallafall. Sen så blev jag så sugen på att baka hallongrottor och det var ju faktiskt dags eftersom att jag har tänkt baka dom hundra gånger senaste månaderna men aldrig kommit längre än så. Fyra kaksorter på en kväll var ganska jobbigt, men ändå roligt på samma gång. Nu behöver jag nog inte baka mer före jag fyller år så det är ju bra.

Imorron så ska jag stiga upp tidigare än vad jag hade tänkt mig från början men det ska nog gå bra ändå. Ska hinna förbi stan innan jag ska vidare till norsjö, tänkte titta in på radion och arbetsförmedlingen.

Nu ska jag sova så godnatt.
Lisa säger: Hellre baka en kaka än en kaka i baken..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0