Jag blir så arg!

Varje gång man går till arbetsförmedlingen så får man en ny handledare och varje gång så får man olika information om hur mycket man får jobba och inte jobba, kan dom inte bestämma sig? Hon som jag pratade med idag verkade ha stora problem. När jag sa vad jag ville jobba med så sa hon att det verkade på mig som om jag inte visste vad jag ville och hon frågade om jag inte kunde komma dit imorron, för att hon tyckte att jag behövde vägledning. När vi hade kommit överens om vad jag ville bli så sa hon att hon tyckte att det största problemet för mig var mitt boende, det går ju inga bussar! Jag höll på att bryta ihop av skratt flera gånger, men lyckades hålla mig : )

Dessutom så har jag pratat med försäkringskassan om mina pengar och dom skulle komma imorron. Hon förklarade för mig att man får pengarna 14 dagar efter dom har fått alla papper. Mina papper blev skickade torsdagmorgon från arbetsförmedlingen, men dom kom inte fram till försäkringkassan förrän tisdag? Tar det verkligen så lång tid?

Dom ringde från pers.ass bemanningen och frågade om jag ville jobba hela dagen imorron istället för tre timmar, jag sa ja.
Nu ska jag fixa lite och sen ska jag till Bursiljum o äta middag : )

Lisa säger: Jag har ont i ryggen och jag är trött i huvudet, men jag överlever : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0