SVINKALLT!

Det har varit en lång dag och då jag kom hem så åkte täckbyxorna på och dom kommer att stanna där dom är tills jag kommer hem igen, väntar på att Jonas ska lossa i Bygdsiljum och plocka upp mig här.

Dagen började med att jag skulle träffa Maire i stan och jag hade fattat det som att hon skulle fara från stan 11.20, men då jag kom dit så var inte hon där. Det visade sig att hon skulle komma till stan 11.20 men jag behövde inte vänta så länge : ) Efter hennes ögonundersökning så gick vi och drack lite kaffe. Sen så for jag på radion och hälsade på och där var allt som vanligt.. Sen for jag ner på stan och försökte fixa glasögonen igen..

Vid halv sex så gick jag till Brinken för att äta julbord och det var inte lite gott! Jag har aldrig ätit så goda prinskorvar i hela mitt liv! Träffade hon som hade min rad före mig (Maria) och det var trevligt. God mat och trevligt sällskap!

Sen så for jag hemmåt och då jag kom mot korsningen mot Innansjön så såg jag att oljelampan lyste så det var bara att stanna och kontrollera att allt stämde (eller inte stämde). Det var "bara" -17.5 där och efter 10 minuter blev det ordentligt kallt även i bilen så då önskade jag verkligen att jag hade haft täckbyxor och vettiga skor, men men. Tillslut så kom jag fram till att oljenivån låg vid min strecket och att det nog var därför lampan började lysa, nu står Opeln i verkstan och väntar på en genomgång av nån som kan (typ Jonas).

Nu ska jag göra mig klar så att det bara är att springa ut då Jonas hör av sig och sen ska vi plocka upp lillebror Kalle i Burträsk, han missade sista bussen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0