Min livsplan

När jag blir gammal och grå
Och mitt hjärta strax ska sluta slå
Vill jag se tillbaka på livet jag levt
Och veta att jag inte avslöjat någon viktig hemlighet

Det finns några saker i livet
Som vissa tar för givet
Villa, giftemål och barn
Är stora delar av min livsplan

Jag vill fylla mitt liv med mycket glädje och lite sorg
Resa jorden runt och även besöka Göteborg
Jag vill jobba tills jag går i pension
Och sedan vill jag leva resten av mitt liv med en viss person
En man som givit mig allt jag någonsin velat ha
Villa, giftemål och minst tre underbara barn

Jag vill sitta i kassan på ICA
Medan han på vårt hus spikar
När livet är slut vill jag tänka tillbaka
På allt det goda livet för med sig
Men också det onda
Död, våld och olyckor
Jag vill aldrig behöva gå med ett par kryckor
Jag vill vara pigg och frisk tills dagen jag somnar in
Jag älskar att prata och tjollra på
Så nu undrar jag hur i allsindar detta ska gå

Detta är mina mål att uppnå
Innan jag är gammal och grå
Och mitt hjärta strax ska sluta slå
Saker som dom flesta tar för givet
Villa, giftemål och minst tre underbara barn
Det är min livsplan

Den här dikten skrev jag när jag var 17 år och gick på handelsprogrammet på Anderstorp. Jag är nöjd!

Lisa säger: Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0