Nu gör jag som Cissi vill..

.. och lägger ut receptet på chokladkakan med päron som jag tycker så mycket om att göra. Hade gjort den till igår och den blev väldigt lyckad..

Ingredienser:

1 burk päronhalvor (420g)
2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 1/2 dl strösocker
1 1/2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
150 g rumsvarmt smör
2 ägg

Gör såhär:

Sätt ugnen på 200 grader. Häll av saften från päronen och lägg dem i en fyrkantig ugnssäker form, ca 22 cm, med den kupade sidan upp. Vispa ihop resten av ingredienserna till en mjuk smet. Bred ut smeten över päronen och grädda kakan ca 20 min mitt i ugnen. Stäng av ugnsvärmen och låt kakan stå kvar i ugnen ytterligare 5 min. Då är den gräddad i kanterna men krämig i mitten.


Den här kakan är supergod, testa den!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Tack =) Ska ta och prova göra den senare =)

2008-12-14 @ 11:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0