Gomorron!

Nu är jag vaken och redo för en promenad, idag ska jag faktiskt ta med mig stegräknaren. Jag har ju gott  om tid så idag kan jag gå hur många steg som helst. Först tänkte jag stoppa in lite kläder i tvättmaskinen och sen äta en filtallrik eller nåt så att jag orkar.

Sen så måste jag skriva ner lite av mina tankar igår (inte dom på kvällen när jag skulle sova, dom här tankarna var tidigare).
Jag lyssnade på radioreklam om Östersjön och att man kunde blir medborgare där för att rädda den och attt det var upp till oss osv. Jag satt och funderade lite på det där, för nästan varje gång som jag ser/hör reklam om att bli fadder, eller rädda miljön så tänker jag "Äsch, det är så många andra som bryr sig, dom behöver inte min hjälp", men igår så började jag tänka på att jag kan ju inte vara ensam som tänker så, för isåfall skulle alla hjälpa alla med allt? Förstår ni vad jag menar? Hur många är det som tänker "dom behöver inte min hjälp" när dom ser en reklam om fadderbarn i afrika? Fast, när det gäller fadderbarn så tänker jag nog inte så om jag tänker efter. Fadderbarn är faktiskt en bra sak, men jag är inte så säker att alla pengarna verkligen går till det dom ska gå till. Men när det gäller andra frågor så som miljö så tänker jag faktiskt  "Det finns så många andra som bryr sig.:"  Men som sagt, hur många tänker som jag? Hur många är det som bryr sig?

Ungefär här slutade mina tankar.

NU ska jag ut, hejsålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0